Jump to navigation

Waarom is het belangrijk voor kinderen om gebarentaal te leren als ze ook een CI hebben?

Verder lezen

  • FODOK: onzekerheden over de werking van een CI.
  • FODOK: nadelen van een CI.
  • Uit onderzoek van Evelien Dirks van de NSDSK blijkt dat (niet-gebarende) slechthorende kinderen relatief vaak psychosociale problemen hebben.
  • Omniglot: Key Advantages and Disadvantages of Being Bilingual.

Wetenschappelijke literatuur

  • Saeid Hassanzadeh (2012), Outcomes of cochlear implantation in deaf children of deaf parents: comparative study. In: The Journal of Laryngology & Otology , 126, 989-994.
  • Tom Humphries, Poorna Kushalnagar, Gaurav Mathur, Donna Jo Napoli, Carol Padden, Christian Rathmann, Scott Smith (2012), Cochlear Implants and the Right to Language: Ethical Considerations, the Ideal Situation, and Practical Measures Toward Reaching the Ideal. In: Cochlear implant research updates, 10, 193-212.
Deborah Chen-Pichler (Gallaudet Universiteit): gebarentaal als moedertaal
Gebarentaal leren
Waarom is het eerste levensjaar zo belangrijk voor taalverwerving?
Moet je als ouders wel zelf willen leren gebaren, of kan je kind het ook van andere doven...
Kinderen dragen hun CI vrijwel altijd. Wat is dan nog de rol van gebarentaal?
Waarom is het belangrijk voor kinderen om gebarentaal te leren als ze ook een CI hebben?
Kunnen kinderen gewoon op school gebarentaal leren?
Doofgewoon 

Hoofdmenu

  • DoofGewoon
  • Thema's
  • Gezinnen
  • Volwassenen
  • Experts
  • Communicatie
  • Waarom deze site?
  • facebook
  • In English
Doofgewoon